UCK-ers bouwen nieuwe website Logeion
UCK-ers Floor van Riet (Sabel Online) en Rogier van den Berg (Procurios) hebben een nieuwe website ontwikkeld voor landelijke communicatie beroepsvereniging Logeion. De nieuwe site is deze week geïntroduceerd.
Met de nieuwe site introduceert Logeion ook een nieuwe online strategie die is ontwikkeld met Sabel Online en gebaseerd is op onderzoek onder Logeion-leden. Op basis van deze strategie ontwikkelde Sabel Online het creatief concept en design voor de site. Procurios tekende voor de bouw van de website. De site is compact, overzichtelijk, kleurrijk en maakt veel gebruik van beeld.
De nieuwe website geeft veel ruimte aan de verschillende vakspecialismen binnen communicatie en biedt meer mogelijkheden voor interactie en het delen van content. Met het creëren van een open platform wil Logeion zich ontwikkelen tot een ‘community van communities'.
Op de nieuwe site is veel ruimte voor nieuws en blogs over het vak. Leden kunnen zich makkelijker digitaal aanmelden voor bijeenkomsten en in een ‘mijn Logeion’-omgeving hun profiel naar wens aanpassen. Vak- en themagroepen van Logeion hebben hun eigen pagina en een eigen kleur. Deze kleuren worden ook gebruikt om nieuwsberichten en bijeenkomsten te labelen. De ledenlijst (alleen zichtbaar voor leden) is aantrekkelijker vormgegeven en ook de vacaturebank en ondernemersgids (voorheen bureaugids) zijn vernieuwd.
Rogier van den Berg: “De nieuwe site is gebaseerd op een geïntegreerd platform, met het CRM en CMS van Logeion. Het is dus niet zomaar een website, maar het is aan de achterkant ook de kantoorautomatisering van Logeion voor wat betreft ledenbeheer, abonnees, bijeenkomsten, etc. Daarbij zijn het niet meerdere systemen die aan elkaar gekoppeld zijn, maar het is echt één systeem. Het voordeel is daarvan bijvoorbeeld dat als een lid een wijziging doorvoert in zijn profiel, dit voor bureaumedewerkers direct beschikbaar is in het CRM. Daarnaast hoeven nieuwsbrieven bijvoorbeeld niet via een aparte tool te worden verstuurd, maar worden ze direct verstuurd obv CRM-data en profielvoorkeuren, die leden zelf vanaf de website beheren.”