'Marketing-, sales- en communicatieprofessionals kiezen weer voor hun passie'

21-12-2005

Marketing-, sales- en communicatieprofessionals kiezen steeds meer voor hun eigen ambitie en passie. Dat stelt Michel Lasaquere, directeur van United Capacity. Volgens Lasaquere zien steeds meer bedrijven in dat harde profielmatches tussen cv’s en functies slechts zelden leiden tot succesvolle lange-termijnrelaties.

Duidelijke verschuivingen in de markt
Lasaquere: 'Onze maatschappij wordt steeds individualistischer en mensen willen graag het maximale rendement halen uit zichzelf. Hiervoor maken ze bewustere keuzes in het leven. Door de periode van laagconjunctuur zaten veel mensen ‘verscholen’ in functies en organisaties waar ze niet echt tot hun recht kwamen. Nu een periode van economisch herstel is aangebroken, laat deze groep mensen weer nadrukkelijk van zich horen. Signalen in de markt duiden erop dat de persoonlijke en menselijke contactfactor in de nabije toekomst van cruciaal belang wordt bij het maken van de juiste match tussen kandidaat en bedrijf. Daarbij gaat het niet langer alleen om de harde criteria, maar vooral om de match tussen de cultuur van het bedrijf en de ambities, omstandigheden en persoonlijkheid van de kandidaat.'

‘Kies voor je passie’
De verschuivingen in de markt waren voor United Capacity - dat vanaf 2006 USG Capacity zal gaan heten - aanleiding om een nieuw communicatiethema te ontwikkelen. Het thema past volgens United Capacity in het huidige tijdsbeeld en luidt ‘Mensen met passie’. Dit motto is doorontwikkeld in een nieuwe landelijke campagne waarin marketing-, sales- en communicatieprofessionals worden opgeroepen om voor hun passie en ambities te kiezen.

« Terug

Lees overig nieuws

Sluiten