Spraakmakende campagne Nationaal Epilepsiefonds

04-04-2006

De modehit voor 2006 wordt: leggings for men! In elk dessin, speciaal voor hem. Of wat te denken van een kunstgebitruilbeurs...? Eng? Inderdaad. En dat is dan ook de boodschap van de nieuwe campagne van het Nationaal Epilepsiefonds: er zijn engere dingen dan epilepsie.

Met de campagne - die startte op 13 maart 2006 - vraagt het Nationaal Epilepsiefonds in Houten aandacht voor epilepsie. Ruim 120.000 mensen in Nederland hebben epilepsie. Vaak zijn zij en hun omgeving bang om erover te praten. Uit schaamte of uit angst voor de reactie van anderen. Er zijn namelijk nog veel misverstanden over deze aandoening. Het Nationaal Epilepsiefonds heeft daarom gekozen voor een ludieke, spraakmakende campagne waarin 'engere' dingen dan epilepsie het publiek confronteren met bestaande vooroordelen. Doel is epilepsie bespreekbaar te maken en mensen uit te nodigen naar informatie op zoek te gaan.

Feiten over epilepsie
Epileptische aanvallen ontstaan door een plotselinge, tijdelijke verstoring van het elektrisch evenwicht in de hersenen. Een aanval verschilt van persoon tot persoon. De een valt en gaat schokken, de ander staart slechts even voor zich uit. De oorzaak van epilepsie is zelden weg te nemen. Voor de meeste mensen met epilepsie is een normaal leven goed mogelijk. Zeker wanneer de misverstanden over de aandoening worden weggenomen. Want openheid maakt het leven voor mensen met epilepsie een stuk draaglijker.

Nationaal Epilepsie Fonds
Het Nationaal Epilepsiefonds is in Nederland de instantie die zorgt voor wetenschappelijk onderzoek, voorlichting en vakantiereizen voor mensen met epilepsie. Inkomsten komen uit donaties en de jaarlijkse collecte. Het Nationaal Epilepsie Fonds krijgt geen geld van de overheid.

De campagne
De nieuwe campagne: “Er zijn engere dingen dan epilepsie” bestaat uit onder andere: een tv-campagne, een actie met boomerangkaarten en stickers waarmee het publiek kan deelnemen aan een prijsvraag, ingezonden mededelingen in landelijke dagbladen, advertenties in stadsmagazines, posters, banners en beeldmateriaal op vrachtwagens. www.epilepsie.nl.

« Terug

Lees overig nieuws

Sluiten