Marketingcampagne Culturele Hoofdstad van start
Uit alle ingediende ideeën wordt een bidbook samengesteld. Thema voor het bidbook wordt: hoe willen we Utrecht overdragen aan de volgende generaties? De campagne wordt afgetrapt tijdens de nieuwjaarsreceptie van de provincie Utrecht.
Elk jaar wordt door het Europees Parlement een culturele hoofdstad van Europa gekozen. Het doel hiervan is de rijkdom, de verscheidenheid en de gemeenschappelijke kenmerken van de Europese culturen tot hun recht te laten komen en ertoe bij te dragen dat de burgers van de Europese Unie elkaar beter leren kennen.
In 2018 zijn Nederland en Malta aan de beurt voor de titel Culturele Hoofdstad van Europa.
Er zijn een aantal steden in Nederland die de titel willen krijgen. In het najaar van 2012 presenteren de steden hun eerste plannen voor een internationale jury. Een jaar later kiest de jury de Nederlandse kandidaat. http://www.utrecht2018.eu/
Archief > 2012 > januari
- 18-01-2012 18-01-2012 00:00 - CvdK Utrecht roept op tot optimisme
- 12-01-2012 12-01-2012 00:00 - UvH viert 23e verjaardag met 'Zin in de stad'
- 11-01-2012 11-01-2012 00:00 - UCK-lid maakt documentaire over orka Morgan
- 09-01-2012 09-01-2012 00:00 - Kettingreactie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
- 02-01-2012 02-01-2012 00:00 - Vooraankondiging: nieuwe website UCK
- 02-01-2012 02-01-2012 00:00 - Roland Jurriëns naar FC Utrecht
- 01-01-2012 01-01-2012 00:00 - Marketingcampagne Culturele Hoofdstad van start