Gemeente Utrecht zet informatiecommissaris in
Een ambtenaar die als specifieke taak krijgt om overheidsinformatie actief openbaar te maken. Die zet de gemeente Utrecht vanaf heden in om de informatievoorziening van de gemeente te verbeteren.
De informatiecommissaris gaat de vraag naar informatie analyseren. Deze vragen komen via verschillende kanalen bij de gemeente binnen: website, Klantcontactcentrum, wijkbureaus en WOB-verzoeken. Op basis van deze analyse werkt de informatiecommissaris aan het verbeteren van het informatieaanbod.
De informatiecommissaris past in de ontwikkeling die de Wet openbaarheid Bestuur (WOB) doormaakt met de invoering van de Wet Open Overheid (WOO), die dit voorjaar werd aangenomen in de Tweede Kamer. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de rol van informatiecommissaris wordt gecombineerd met die van open data coördinator.
Archief > 2016 > augustus
- 28-08-2016 28-08-2016 10:57 - NIMA claimt titel Senior Communicatie Professional
- 28-08-2016 28-08-2016 09:41 - Gemeente Utrecht zet informatiecommissaris in
- 17-08-2016 17-08-2016 17:25 - Bouwzorglunch UMC scoort in media
- 12-08-2016 12-08-2016 11:53 - Gemeente Stichtse Vecht betrekt inwoners bij online communicatiebeleid