Metershoge kunstwerken in stad voor (her-)opening Centraal Museum
Op drie muren in de binnenstad van Utrecht prijken metershoge replica’s van schilderijen uit de oude schilderkunst. Zo brengt het Centraal Museum meesterwerken uit haar museumcollectie onder de aandacht in aanloop naar de opening van het nieuwe Centraal Museum op 22 april aanstaande.
Na een verbouwing van drie jaar heeft het vernieuwde museum als missie het publiek te verrijken met kunst en cultuur uit de wereld van Utrecht. Met deze campagne wil het museum meer mensen bekendmaken met topstukken van Utrechtse kunstenaars uit de museumcollectie. Deze en andere kunstwerken uit de museumcollectie zijn te bewonderen in de nieuwe collectieopstelling De Wereld van Utrecht
Naar buiten
"De campagne sluit op een originele wijze aan op een belangrijke doelstelling van het herinrichtingsproject Het Centraal Museum treedt naar buiten", zo laat zakelijk directeur Marco Grob weten. De campagne is bedacht door marketeer Kelly Leeuwis van het Centraal Museum en uitgevoerd door het Utrechtse ontwerpbureau De Strakke Hand. Afhankelijk van de reacties komt er wellicht een vervolg op de actie.
Op de foto (van Raymond Dekker) is het muurkunstwerk van Bacchus (1628) - Joachim Wtewael te zien.
Archief > 2016 > april
- 26-04-2016 26-04-2016 15:37 - Frisse ideeën over de 3D print pen, die komen van kunstenaars
- 20-04-2016 20-04-2016 20:52 - 250 bezoekers bij eerst Creative Show-Off
- 20-04-2016 20-04-2016 20:44 - Presenteren volgens de Crime Scene-methode
- 20-04-2016 20-04-2016 20:29 - Geslaagde aftrap talkshow ‘BijWie’
- 09-04-2016 09-04-2016 16:25 - Metershoge kunstwerken in stad voor (her-)opening Centraal Museum
- 07-04-2016 07-04-2016 10:30 - 'Wageningen University & Research' per 1 september enige merknaam
- 02-04-2016 02-04-2016 06:59 - Creative Show-off portofolio-avond Utrechtse stijl
- 02-04-2016 02-04-2016 06:21 - Citymarketing Utrecht: goed nieuws voor het oprapen