Adformatie niet meer gratis voor abonnees

woensdag 04 december 2013

Met de mededeling dat een gratis abonnement niet meer van deze tijd is, kondigt reclame- en marketingvakblad Adformatie deze week bij haar abonnees aan dat er met ingang van 2014 abonnementsgeld wordt gevraagd. Daarmee komt een einde aan een periode van 40 jaar.

De veranderingen zijn onderdeel van de transformatie van de gehele Adfo Groep, die in mei 2012 werd overgenomen door Sijthoff Media Groep, onder andere ook eigenaar van het Financieele Dagblad en BNR radio. Willem Sijthoff (foto) reorganiseerde en restylde vorig jaar als eerste het blad Communicatie. Nu is Adformatie aan de beurt. Ook Tijdschrift voor Marketing en het blad Creatie behoren tot het portofolio. De Adfo Groep geeft ook boeken uit en legt zich toe op de organisatie van congressen en events.

Responsive
Alle veranderingen moeten leiden tot één crossmediale platform voor en over marketing, communicatie, media, advertising en creatie. Adformatie.nl, CommunicatieOnline.nl en MarketingOnline.nl als volledig responsive websites gepresenteerd. Bedoeld om ze vooral mobiel makkelijk toegankelijk te maken voor gebruikers van mobiele telefoons, tablets en desktops.

Alles
Susanne van Nierop, chef online laat weten: “We hebben veel gesproken met mensen uit het vak en daaruit is gebleken dat onze lezers alles willen: soms diepgang, praktische tips en learnings uit het buitenland, dan weer nieuws, verstrooiing en roddels dichtbij huis. Het ene moment willen ze snel geïnformeerd worden, op het andere moment inzoomen op een bepaald onderwerp. Het nieuwe platform moet in die behoeften voorzien.” In totaal maarliefst 250 communicatie-experts zijn gestrikt om in de toekomst bijdrages te leveren op het nieuwe platform van de Adfo Groep. Daarnaast moet een vaste redactie garant staan voor de actuele nieuwsstroom.

Profiel
Bezoekers kunnen op het nieuwe platform een eigen profielpagina aanmaken. Inloggen via LinkedIn is binnenkort ook mogelijk. Abonnees van de schriftelijke uitgaven Adformatie, Communicatie en Tijdschrift voor Marketing krijgen toegang tot meer content dan niet-abonnees. Een abonnement op Adformatie gaat regulier €159,- per jaar kosten en wordt nu tijdelijk aangeboden voor €78,-.

« Terug

Lees overig nieuws

Sluiten