UCK-lid Martin Verspeek wint Dutch PR Award 2014

23-05-2014

Utrechts communicatiebureau 2 in beweging van UCK-lid Martin Verspeek heeft met de campagne 'Verliefd op een Dudok-woning' de Dutch PR Award 2014 gewonnen in de categorie Marketing communicatie. Met zogenaamde bloemenhunks werden binnen zes weken dertien van de veertien woningen verkocht in de gerenoveerde Hilversumse Bloemenbuurt. Een resultaat dat door de vakjury werd bekroond.

De Dutch PR Awards zijn een initiatief van de VPRA, de vereniging voor public relations en communicatieadviesbureaus, in samenwerking met de Adformatie Groep en het vakblad Communicatie. De prijzen zijn uitgereikt in de categorieën Corporate, Marketing, Non-profit en beste PR-Stunt.

De jury beoordeelt welke inzendingen het meest innovatief zijn geweest en/of (relatief) de beste resultaten hebben bereikt. Bij de jurering worden er punten toegekend op het gebied van planning/strategie, kwaliteit van de uitvoering, creativiteit, prijs/kwaliteit, kosten/effectiviteit, (meetbare) resultaten, duurzaamheid – mvo en samenwerking in het communicatieproces.

De campagne van 2 in beweging is gericht op het creëren van interesse in gerenoveerde koopwoningen van woningcorporatie Dudok Wonen, naar architectuur van Willem Marinus Dudok. Het juryrapport over de campagne: ‘Het is een kleine opdracht die op een hele goede en charmante manier is uitgewerkt, met ongelooflijk goede resultaten, waarbij dertien van de veertien huizen (en inmiddels allemaal) zijn verkocht; zeker in een moeilijke markt als die van de huizenverkoop op het moment van de campagne. Ook een campagne waarin humor op een aantrekkelijke manier is verwerkt’.

Het is de derde keer dat de PR Awards zijn uitgereikt. De winnaar ontvangt een zilveren pauw, vervaardigd door kartonkunstenaar Couzijn van Leeuwen en mag gedurende twee jaar het Dutch PR Award logo in al zijn communicatie-uitingen gebruiken.

Voor de Dutch PR Awards kwamen dit jaar 39 inzendingen binnen. Andere winnaars zijn:
Corporate communicatie – Kumpany i.o.v. NS Stations / Lost & Found
Non-profit – L&DJ PR i.o.v. Plastic Soup: Beat the Microbead
PR Stunt - TBWA/neboko i.o.v. Delta Lloyd: budget bejaardenhuis

« Terug

Lees overig nieuws

Sluiten