Grootouders in Veenendaal verleiders voor citymarketing

15-10-2014

Promotie Veenendaal gaat opa’s en oma’s uit de stad inzetten om Veenendaal te verkopen aan hun (klein)kinderen. Doel is uitgevlogen kinderen weer terug te halen naar de stad. Veenendaal heeft nu 63.000 inwoners en wil graag groeien naar 70.000.

De opmerkelijke actie is een primeur in citymarketing en met gevoel voor publiciteit opgezet. Alleen al hierdoor creëert het bij de introductie ervan veel publiciteit voor Veenendaal. Opa’s en oma’s wordt - als onbetaalde sales medewerkers – een heuse ‘verkooptraining’ aangeboden met ervaren sales managers. Het is een onderdeel van de campagne ‘Terug naar Thuis’, die als doel heeft de ‘retourmigratie’ naar Veenendaal te stimuleren.

Graag dichtbij
Promotie Veenendaal bedacht de actie om in te spelen op het feit dat in Veenendaal veel mensen wonen van wie de kinderen zijn verhuisd vanwege werk of studie. Als deze kinderen zelf een gezin krijgen, willen de (aanstaande) opa’s en oma’s graag dichtbij hun kleinkinderen zijn, daar spelen de bedenkers slim op in: “Als de grootouders hun kinderen weten over te halen om terug te komen naar Veenendaal, is dat ook goed voor de stad.”

Start actie
De gratis verkooptraining vindt plaats op 22 oktober in de ‘huiskamer’ van Eijerkamp Wonen en Slapen. Burgemeester Wouter Kolff opent als ‘grootste verkoper van Veenendaal’ het bal. Daarna volgen andere sprekers. Zoals de directeur van het nieuw te openen Van der Valk Hotel Veenendaal. Hij gaat de deelnemende grootouders professionele verleidingstechnieken aanleren om hun kinderen terug naar Veenendaal te halen. Deelnemers krijgen ook een voor de grootouders bedachte babysit strippenkaart

« Terug

Lees overig nieuws

Sluiten