Nieuwe prestigieuze huisstijl voor Logeion
Beroepsvereniging Logeion heeft een nieuwe huisstijl geïntroduceerd. Het woordmerk is in kapitalen gezet en weergegeven in zwart-wit. De kapitalen moeten het belang van Logeion als beroepsvereniging onderschrijven. Het zwart moet macht, stijl, diepgang, kwaliteit, kracht en prestige uitstralen. Wit staat voor zuiver, jeugd, duidelijk, eerlijk, veilig, positief en innovatief.
De nieuwe huisstijl is ontworpen door UCK-lid Michel van de Boogaard van Sabel Communicatie. Naast het zwart/wit beeldmerk worden er in de nieuwe huisstijl vier steunkleuren gebruikt: lilarood, oranje, blauw en groen. In het woordmerk is bij de letter E het middelste dwarsbalkje losgehaald om het als ‘verbindingsstreepje’ symbool te staan voor het verbinden van alle communicatieprofessionals in Nederland.
Nieuw pad
Logeion-voorzitter Ron van der Jagt geeft in een reactie aan dat de nieuwe vormgeving uiting is van een nieuw pad dat Logeion vier jaar geleden is begonnen: “We moesten als organisatie vernieuwen. Als eerste stap hebben we de drie P’s opgesteld: professionalisering, programmering en positionering. Dat zijn onze kernactiviteiten. Wat Logeion doet moet bijdragen aan een sterker vak, een zelfbewuste beroepsgroep en een aantrekkelijke beroepsorganisatie.”
Naast de invoering van de nieuwe huisstijl is ook de website van Logeion verbeterd. Die is onder andere ‘responsive’ gemaakt waardoor de vormgeving zich automatisch aanpast bij het gebruik van een mobiele telefoon of een tablet.
Archief > 2015 > september
- 27-09-2015 27-09-2015 00:00 - Hallo! Lunetten: wijkmagazine goed onthaald
- 14-09-2015 14-09-2015 00:00 - Crossover Creativity: elkaar inspireren aan de HKU
- 11-09-2015 11-09-2015 00:00 - “Communicatie moet nieuwe moraal vormgeven”
- 07-09-2015 07-09-2015 00:00 - Nieuwe prestigieuze huisstijl voor Logeion
- 03-09-2015 03-09-2015 00:00 - Twee communicatieopleidingen Universiteit Utrecht niet op orde
- 02-09-2015 02-09-2015 00:00 - Journalistiek studenten maken jongerenkanaal RTV Stichtse Vecht
- 02-09-2015 02-09-2015 00:00 - Lotte Willemsen en Hans Bouwknegt lector Crossmedia Business HU
- 01-09-2015 01-09-2015 00:00 - ‘Dus je kunt ook ontwerpen wat je adviseert?’