Hocom Advies in de markt voor nieuwe opdrachten
De recessie grijpt om zich heen in de Utrechtse bureauwereld. Tijd voor creatieve acquisitie. Sprekend voorbeeld is UCK'er Wiechert Hooghwinkel, interim manager en adviseur bij Hocom Advies. Geen middel laat hij ongemoeid.
Wiechert mailt en belt naar bedrijven, doet een beroep op zijn netwerk en klopt aan bij collega-bureaus. Zijn oproep op het prikbord van de UCK-site getuigde van extra originaliteit. Aan degene die hem een opdracht zou bezorgen, beloofde Wiechert een goed gevulde picknickmand. Waarom een picknickmand? ‘Dat vond ik wel opvallend', legt Wiechert uit. Hij typeert zichzelf als een allrounder. ‘Ik ben niet gefocust op één specialisatie, maar heb ervaring in verschillende takken van communicatie. Als eenpitter ben je alleen wel kwetsbaar. Dus nu het met de economie wat minder gaat, merk ik dat het aantal projecten sterk terugloopt. Toch blijf ik enthousiast en doe ik er alles aan om nieuwe opdrachten binnen te krijgen.'
Wiechert begon zijn loopbaan als brood- en banketbakker. Na enkele jaren in dit vak, koos hij voor de studie HEAO Communicatie. Vanaf het moment dat hij in 1994 afstudeerde en later Hocom Advies oprichtte, kwam Wiechert bij veel verschillende organisaties terecht. Hij maakte pr- en marketingplannen voor onder andere de Koninklijke Biljartbond, Ameron International, Royal Talens, IPC Groene Ruimte en Monuta. Hij was copywriter voor bedrijven als Centraalbeheer/Achmea en na een verdere specialisatie in marketing via SRM en het NIMA was hij ook nog commercieel manager van het Centrum Metaal & Marketing. ‘Overal waar snel dingen op de rails moeten worden gezet, voel ik me op mijn plek', zegt Wiechert. ‘Bedrijven kunnen mij inhuren als tijdelijke manager voor speciale projecten, maar ook voor het waarnemen van een functie. Eigenlijk ben ik heel breed inzetbaar, van strategieën bedenken tot de plannen ook daadwerkelijk uitvoeren. Ik werk daarbij het liefst op het snijvlak van marketing en communicatie.' Meer over Hocom Advies: www.hierbeginthet.nl
Archief > 2004 > september
- 15-09-2004 15-09-2004 00:00 - In casu
- 15-09-2004 15-09-2004 00:00 - U-erbij: Michel van den Boogaard (44), grafisch vormgever
- 15-09-2004 15-09-2004 00:00 - Samenwerking UCK met ISBW goed voor leden
- 15-09-2004 15-09-2004 00:00 - Luc Dietz naar Maatschap voor Communicatie
- 15-09-2004 15-09-2004 00:00 - Bartimeús test software voor mensen met een verstandelijke beperking
- 15-09-2004 15-09-2004 00:00 - Douwe Egberts partner Lowlands
- 15-09-2004 15-09-2004 00:00 - Campagne: Win een kind!
- 15-09-2004 15-09-2004 00:00 - Communicatie rondom 750 jaar Domkerk
- 15-09-2004 15-09-2004 00:00 - Hocom Advies in de markt voor nieuwe opdrachten