Reclamekring studeert op doorstart
De Reclamekring Midden Nederland (RMN) studeert op een mogelijke doorstart die komend najaar van de grond zou moeten komen. Nadat de kring de afgelopen jaren haar ledental flink zag teruglopen en ook de animo voor bijeenkomsten bij leden nog maar heel gering bleek, schreef het bestuur in januari van dit jaar een buitengewone ledenvergadering uit met als doel opheffing. Drie leden verrasten toen de vergadering met een voorstel voor een doorstart.
Oud-bestuurslid Paul Bresson, Harry Sturkenboom en Cees de Jong willen onderzoeken of er met een nieuw concept mogelijkheden zijn om de activiteiten van de RMN voort te zetten. Zij zien opties om in samenwerking met reclamevakblad Adformatie en andere “kringen” in het land mogelijk een doorstart te realiseren. Ze kregen van een meerderheid van de achttien aanwezigen ter vergadering groen licht. De drie maanden die zij oorspronkelijk vroegen voor de voorbereiding van een plan, zijn inmiddels verlengd tot na de zomer. Op 15 september staat er een nieuwe algemene ledenvergadering gepland om de leden te informeren over de laatste stand van zaken over een mogelijke doorstart.
De UCK en de RMN organiseerden enkele jaren geleden elk half jaar een gezamenlijke bijeenkomst waar leden van beide clubs welkom waren. Medio vorig jaar voerde de besturen van de UCK en de RMN verkennende gesprekken over een mogelijke fusie. Die gesprekken liepen spaak omdat het bestuur van de UCK zich op het standpunt stelt dat voor een fusie twee gelijkwaardige en gezonde partners nodig zijn. Eind vorig jaar werden RMN-activiteiten afgelast bij gebrek aan voldoende belangstelling. Nieuwe activiteiten organiseert de RMN dit jaar inmiddels niet meer. Voor de circa nog 70 aangesloten leden is het nu wachten op de plannen die in september worden gepresenteerd.
Een verslag van de buitengewone ledenvergadering is te lezen op www.reclamekring.nl. (bij Activiteiten)