Introductie vernieuwd Communicatie Magazine
De Adformatiegroep heeft vandaag in Amsterdam een vernieuwd Communicatie Magazine geintroduceerd. Het magazine voor communicatieprofessionals gaat volgens hoofdredacteur Rocco Mooij scherper, gedurfder en verrassender worden. Hij belooft dat het blad meer dan ooit haar oor te luister zal leggen in communicatieland en achtergrondverhalen zal brengen over wat er speelt in het land.
De Adformatiegroep is onlangs overgenomen door Willem Sijthoff die na overname de laatste jaren ook een nieuwe impuls gaf aan de FD-mediagroep Met het Financieele Dagblad en radiostation BNR. Sijthoff kondigde aan dat alle acht titels van de Adformatiegroep een metamorfose zullen ondergaan. Crossmediaal uitgeven is het toverwoord. Nu Communicatie Magazine klaar is, wordt reclamevakblad Adformatie aangepakt. Andere titels zijn Tijdschrift voor Marketing en Creatie. In het tweede kwartaal van dit jaar introduceert de groep ook een nieuw online platform.
Volwassen
Aan de restyling van Communicatie Magazine ging een marktconsultatie vooraf waarbij verschillende communicatieprofessionals werd gevraagd naar hun mening. Volgens Mooij gaat de nieuwe formule meer ruimte geven aan opinie, feature-verhalen en internationale ontwikkelingen. Hij memoreerde dat Communicatie nu precies 18 jaar geleden het levenslicht zag en vindt het nu tijd om volwassen te zijn: "Communicatie Magazine moet meer een autoriteit worden en bovenop de discussies zitten."