UCK Social Update
Het wordt weer tijd voor een UCK Social Update. Daarom praten we je op dinsdag 19 februari bij over enkele in het oog springende ontwikkelingen op het gebied van social media. Is 2013 echt het jaar voor Google+, of loopt het zo’n vaart nog niet? Wordt plaatjes delen via Pinterest voor bedrijven de nieuwe marketinghit? Welke winst kun je uit social media halen met een professioneel monitorsysteem? En: Social Heaven! Ofwel: wat wil jij dat er met jouw profielen op social media gebeurt als je niet meer leeft?
Als communicatieprofessional word je voortdurend geconfronteerd met de rappe ontwikkeling van social media. Je wilt (en moet) op de hoogte blijven om op het juiste moment te kunnen aanhaken. Daarvoor is deze UCK bijeenkomst bedoeld. We hebben een mooie line-up van ingevoerde sprekers. Van het vierde onderwerp, Social Heaven, maken we een groepsdiscussie omdat hierover simpelweg nog niemand de wijsheid in pacht heeft. (Doe nu al mee aan discussie hierover in de UCK LinkedIn-groep).
Google+
Niet in de laatste plaats door Google zelf wordt Google+ in de schijnwerpers gezet als het dominante social netwerk van de toekomst. Zowel zakelijk als privé. Een netwerk dat zelfs Facebook zal doen verbleken. Gaat het hier om geniale marketing van een nu nog lege huls of wordt G+ echt het ultieme social netwerk van de komende jaren? Antal de Waij van Engagement Media legt uit hoe G+ kan worden ingezet. Hij heeft hiermee ervaring bij multinationale internet ondernemeningen. Antal schrijft over marketing en social media en houdt zich o.a. bezig met social conversation.
Pinterest
Time Magazine roemde twee jaar geleden al Pinterest. Een virtueel prikbord waar je afbeeldingen deelt. In de VS groeit Pinterest stormachtig en volgens online marketing en communicatiespecialist Maaike Gulden (The Marketing Factory) zal Pinterest ook in ons land een hit worden. Vooral als 'traffic aanjager' voor websites. 80% van de gebruikers is vrouw. Maaike schreef recent het e-book 'Zakelijk gebruik van Pinterest' en praat ons daarover bij.
Monitoring
Weet jij wat men online zegt over jou, je organisatie of je merk? En wat je bereik is, of het sentiment van de reacties, de populariteit? Frank Nijmeijer van Tracebuzz legt aan ons het belang uit van Social Media Monitoring en Analyse. Wat zijn de mogelijkheden bij het monitoren en het analyseren van reacties op social media? Kun je bijvoorbeeld waardevolle informatie boven water krijgen waarmee je de dienstverlening aan klanten kunt verbeteren? En webcare beter kunt inrichten?
Social Heaven
Vroeg of laat krijgen we er allemaal mee te maken: wat moet er met jouw profielen op social media gebeuren als je dood bent? Nu al zwerven er op LinkedIn, Facebook en Twitter profielen van mensen die gestorven zijn. Vaak door nabestaanden sereen bijgewerkt tot een 'in memoriam'. Maar wat als nabestaanden geen toegang tot je profiel hebben? Of niet weten wat jouw wensen zijn? Doe je niets, dan is de kans groot dat anderen na je dood nog worden geconfronteerd met (geautomatiseerde) berichten en link-verzoeken. Verschillende social media hanteren hiervoor andere regels. Biedt een social testament uitkomst? Samen gaan we de discussie aan en proberen we enkele uitgangspunten te formuleren.
Programma:
19.00u Inloop met koffie en thee
19.30u Start programma
19.35u Google+ door Antal de Waij
19.55u Pinterest door Maaike Gulden
20.15u Monitoring en Analyse door Frank Nijmeijer
20.35u Social Heaven + Social Media Code - discussie
20.55u Netwerkborrel
21.30u Einde
Aanmelden:
Deze bijeenkomst is alleen toegankelijk voor UCK-leden die zich vooraf aanmelden via de onderstaande button (log eerst in). Meld je alleen aan als je ook zeker weet dat je komt. No show of te late afmelding, wordt geregistreerd. Aanmelding is mogelijk tot en met 17 februari.
Locatie:
De bijeenkomst vindt plaats bij Hulskamp Audiovisueel, Proostwetering 31, 3543 AB Utrecht (langs de A2 bij Maarssen) Routebeschrijving. Hulskamp Audiovisueel ontvangt ons graag in hun Live Experience om UCK-leden ook kennis te laten maken met de uitgebreide faciliteiten en diensten die ze beschikbaar heeft voor evenementen.