Over lid zijn van de UCK: In gesprek met Theo van der Meer
vrijdag 22 maart 2019
De Utrechtse Communicatiekring groeit! En met elk lid wordt er een verhaal toegevoegd aan ons netwerk. Af en toe lichten we er eentje uit en spreken kort met iemand over zijn of haar keuze voor het UCK-lidmaatschap. Deze keer is dat Theo van der Meer.
door Wilmie Geurtjens
Wil je jezelf even voorstellen?
Ik zeg wel eens dat ik geboren en getogen ben in de PR. Twintig jaar lang was ik partner bij PR-bureau Bijl in Rotterdam. Met in de hoogtijdagen veertig mensen in dienst betekende dat vooral aansturen en bouwen, altijd in de modus van groei en beter. Dat wilde ik niet meer. Ik vond het veel leuker om weer inhoudelijk met PR bezig te zijn. In 2012 ben ik met mijn onderneming Pradd bewust als eenpitter aan de slag gegaan. Heerlijk vanaf twee werkplekken: eentje thuis, waar ik uitkijk op de Domtoren, en een flexplek in een mooi pand aan de Maliebaan.
Wat is je expertise binnen het communicatieveld?
Met Pradd ben ik de toevoeging die klanten ondersteunt bij hun PR-strategie, maar ook bij de uitvoering ervan. Dus schrijven, pitches
doen bij een krant of TV-programma, praten met influencers. Het denkwerk en het handwerk houden elkaar in evenwicht. Mijn klantenkring is heel breed. Zowel uit de financiële wereld als uit wetenschap, gezondheid en commercie.
Hoe lang ben je nu lid van UCK?
Een krap jaar, ergens eind 2017 of begin 2018. Daarvóór was ik erg gericht op de regio Rotterdam en daarom lid van de Publicity Club Rotterdam.
Waarom ben je lid geworden van UCK?
Omdat ik met Pradd een Utrechts bedrijf ben, wilde ik graag contact met Utrechtse vakgenoten. Twee of drie leden van de Dutch Communicators Connection, een ander netwerk waar ik lid van ben, tipten me over de UCK. Dat het zo’n actieve club was met leuke en aardige mensen. Op de website zag ik inderdaad meteen een paar activiteiten die ik leuk vond.
Wat zijn je eerste ervaringen?
Een van de eerste bijeenkomsten waar ik naar toe ging was de Nieuwjaarsreceptie. Zo luxe, ik kon gewoon te voet naar Tivoli. Daar trof ik een levendige groep mensen, die enthousiast met hun vak bezig zijn. Geen spoor van inkakken, wat je wel eens ziet bij langer bestaande clubs. Diezelfde avond leerde ik bovendien iemand kennen die net zo’n golfliefhebber is als ik, met als gevolg dat we binnenkort samen de golfbaan op gaan! Wat ik ook heel boeiend vond was de bijeenkomst over Appreciative Inquiry, waarderend onderzoeken. Het werd een avond van heerlijk even scherpen van de communicatiegeest en lekker kletsen met vakgenoten.
Wat zijn je verdere verwachtingen van UCK? Of heb je wensen?
Lekker zo doorgaan.
Heb je nog vragen aan ons, of wil je de andere leden vast iets meegeven?
Wat ik persoonlijk belangrijk vind is goed blijven werken aan de reputatie van ons vak. We hebben te maken met nepnieuws, dingen die fout gaan, bewust valse communicatie. Daar moeten we een mening over hebben. Ik ben een pleitbezorger van meedenken vanaf het begin van elk proces waarover je moet communiceren. Laat het doorvragen niet over aan juristen. Zelf kijk ik heel erg met een journalistieke bril. Want consument, journalist en concurrent hebben ook kritische vragen, en dan moet je verhaal er nog steeds staan.
Titel | Bestandsgrootte | MIME-type | ||
---|---|---|---|---|
Geen resultaten gevonden |