Galjaardjury zoekt Utrechtse publiekscampagnes
De UCK is op zoek naar mooie voorbeelden van publieke communicatie voor de regionale voorronde van de Galjaardprijs. De Galjaardprijs is bedoeld voor initiatieven op het gebied van publieke communicatie, dus breder dan alleen overheidscommunicatie, uit de hele publieke sector. De landelijke prijs wordt op 11 mei tijdens de Galjaarddag uitgereikt door beroepsvereniging Logeion. UCK houdt een regionale voorronde op 23 maart. Tot 17 maart staat de inschrijving open.
De Galjaarddag en -prijs staan in het teken van inspirerende initiatieven in de publieke communicatie; dit kan een campagne, project of stevige activiteit zijn. De prijs en de dag is vernoemd naar voormalig hoofd Voorlichting van de gemeente Den Haag en opleider Chiel Galjaard. Op de Galjaarddag houdt Logeion zijn inzet voor het vak levend met een jaarlijkse prijs en een lezing over ontwikkelingen die relevant zijn voor ons vak.
Criteria
Voor de Galjaardprijs gelden drie criteria: inspirerend voor vakgenoten, innovatief qua aanpak, impact qua resultaat. De inzending voor de Galjaardprijs van 2017 moet geheel of deels in de periode 7 maart 2016 tot 7 maart 2017 hebben plaatsgevonden. Een regionale jury van UCK-leden nomineert Utrechtse kandidaten voor de landelijke Galjaardprijs.
Meldt jouw project nu aan!
Heb jij mee gewerkt aan een mooie publiekscampagne of op een andere manier gewerkt aan publieke communicatie? Dan horen we graag van jouw initiatief. Je kunt je melden bij de Utrechtse regiojury via info@communicatiekring.nl of je aanmelden bij Logeion.
UCK vormt regionale vakjury
Een vakjury van drie Utrechtse UCK-leden organiseert de regionale voorronde voor de landelijke Galjaardprijs van Logeion. De jury bestaat uit Ilse Heemskerk, Jan Willem Schouw en Hans Scholten. “We gaan voor een Utrechtse kandidaat in de top van de selectie”, aldus de jury. Wat de jury betreft is de regio Utrecht toonaangevend voor het communicatievak: “Het is goed dat we als vakgenoten een prijs hebben om de parels te laten zien op het gebied van publieke communicatie. En juist in onze regio zijn er genoeg koplopers. Wij werken graag mee aan de verspreiding van kennis over ons mooie vak. De Galjaardprijs is daar een prima instrument voor.”
Ilse Heemskerk is een creatieve en ervaren woordvoerder met kennis van crisiscommunicatie, pr, mediarelaties en digitale communicatie.
Jan Willem Schouw is kennisadviseur bij de Academie voor Overheidscommunicatie van het ministerie van Algemene Zaken.
Hans Scholten is zelfstandig communicatieadviseur met een uitgebreide ervaring op het snijvlak van publiek en private communicatie.
Archief > 2017 > februari
- 22-02-2017 22-02-2017 11:28 - UCK-bijeenkomst inspireert tot maken eigen 'NOS Kort' videoclip
- 21-02-2017 21-02-2017 15:22 - Studenten van de HU helpen kinderen met kanker
- 20-02-2017 20-02-2017 18:00 - Dick Bruna: inspiratie voor het vak
- 06-02-2017 06-02-2017 16:27 - Multimedia studenten HU helpen RTL met nieuwsapp Valda
- 05-02-2017 05-02-2017 17:47 - Galjaardjury zoekt Utrechtse publiekscampagnes
- 03-02-2017 03-02-2017 18:50 - Utrecht maakt animatievideo over Berlijnplein
- 02-02-2017 02-02-2017 21:45 - Content-, advertising- en technologie-startups gezocht voor groeiprogramma