Huh? Wat UCK-leden bedoelen met hun motto
Deze keer ontwerper Michel van den Boogaard. Zijn motto op de UCK-site is "De vorm maakt 't verschil... en laat zien hoe je gezien wilt worden."
'Daarmee wil ik zeggen dat stijl geen eigen leven mag gaan leiden. Met andere woorden, de vorm niet als doel op zich maar in dienst van 't resultaat. Zo moet de huisstijl - om maar 'n voorbeeld te noemen - de
illustratieve weergave zijn van de identiteit van de organisatie. Hierbij
moet je je dus goed afvragen wát precies jouw identiteit is, wat voor 'n gevoel je daarbij hebt en welk gevoel je wilt uitdragen. Benoem dát wat jou ONDERSCHEIDEND maakt, onderzoek wat jouw motto is en laat dat - door een deskundige - vertalen naar de juiste stijl. De vorm die dan daaruit voortvloeit LAAT ZIEN HOE JE GEZIEN WILT WORDEN. Deze visie kan je toepassen bij iedere uitingsvorm, zowel in beeld als geschrift. Leggen we dit ook nog eens vast in een vastomlijnde beschrijving, onstaat er een bruikbare handleiding in de vorm van een (tekst)huisstijlgids.' Ook je motto toelichten? E-mail je verhaal naar: robbertjan@sabelcommunicatie.nl
Archief > 2006 > april
- 05-04-2006 05-04-2006 00:00 - Talkshow 'Ledig Erf' vanuit Louis Hartlooper Complex
- 04-04-2006 04-04-2006 00:00 - Spraakmakende campagne Nationaal Epilepsiefonds
- 01-04-2006 01-04-2006 00:00 - Drukbezochte UCK-sessie ‘marketingpsychologie bij beursdeelname’
- 01-04-2006 01-04-2006 00:00 - Huh? Wat UCK-leden bedoelen met hun motto
- 01-04-2006 01-04-2006 00:00 - ‘OSK? Dat is toch een Utrechts bureau?’