Doorstart Reclamekring Midden Nederland niet gelukt
De Reclamekring Midden Nederland (RMN) heeft besloten tot nader order haar website uit de lucht te halen. Vorige zomer werd gemeld dat drie oud-bestuursleden van de kring studeerden op een doorstart nadat er op dat moment al een jaar lang geen bijeenkomsten waren georganiseerd. Maar ook tot een doorstart is nog niet gekomen. Het bestuur blijft ‘slapend’ in functie, maar zet nu wel de stap om haar website uit de lucht te halen.
De RMN zag eind 2006 / begin 2007 haar ledental flink teruglopen en ook de animo voor bijeenkomsten was nog maar heel gering. In januari 2007 was er een buitengewone ledenvergadering met als doel opheffing. Drie oud-bestuursleden Paul Bresson, Harry Sturkenboom en Cees de Jong verrasten toen met een voorstel voor een doorstart. Zij zagen opties in samenwerking met reclamevakblad Adformatie en andere kringen in het land. De doorstart was gepland voor eind vorig jaar, maar is dus nog niet van de grond gekomen.
Piepklein
‘Slapend’ voorzitter Olav Meyknecht – in het dagelijks leven marketingmanager bij NUON - laat weten te betreuren dat de RMN geen nieuwe start heeft kunnen maken. “Door de kring in juridisch opzicht nog niet definitief op te heffen, houden we een piepklein gaatje open om wellicht toch nog een initiatief van de grond te laten komen. Maar we moeten het eerst zien en dan geloven.”
Samen
De UCK en de RMN organiseerden voor 2006 elk half jaar een gezamenlijke bijeenkomst waar leden van beide clubs welkom waren. In 2006 voerde de besturen van de UCK en de RMN verkennende gesprekken over een mogelijke fusie. Die gesprekken liepen spaak omdat het bestuur van de UCK zich op het standpunt stelde dat voor een fusie twee gelijkwaardige en gezonde partners nodig zijn. In 2006 werden RMN-activiteiten afgelast bij gebrek aan voldoende belangstelling. Sindsdien is er voor leden geen activiteit meer geweest.