Roland Jurriëns naar FC Utrecht

maandag 02 januari 2012

Bij FC Utrecht staan veel nieuwe ontwikkelingen op stapel, zo kondigde de ook nog maar sinds augustus vorig jaar als nieuwe algemeen directeur benoemde Wilco van Schaik aan. Van Schaik was daarvoor directeur en partner van het Utrechtse reclamebureau Alta. Het is zijn ambitie om de band tussen de voetbalclub met de hele regio Utrecht flink te versterken: "Van stads- naar provincieclub." Zowel met individuele supporters als maatschappelijke organisaties en bedrijven. Nieuwe mensen in dienst van de club als Roland Jurriëns en de nieuwe financieel manager Michel Baas, moeten bij FC Utrecht deze ambitie gaan waarmaken. Marketing en communicatie werden bij de club tot nu toe vooral uitbesteed aan bureau Paapstvandam. UCK-lid Harry van Dam verzorgt de persbegeleiding bij de thuiswedstrijden van FC Utrecht.

SportFive
Als eerste Nederlandse betaaldvoetbalorganisatie gaat FC Utrecht bovendien in zee met het internationale sportmarketingbereau SportFive. Dit bureau gaat de commercie van FC Utrecht voor haar rekening nemen, zoals bijvoorbeeld de verkoop van business-seats en de activiteiten die de club organiseert voor de ruim vijfhonderd ondernemers die zijn betrokken bij de twee businessclubs. Kortgeleden nam SportFive oud-voetballer en Utrechter Jan van Halst in dienst, die nu dus in het bijzonder actief gaat worden voor FC Utrecht. Een aantal commerciële medewerkers dat nu in dienst is van FC Utrecht, komt medio dit jaar ook in dienst van SportFive. In Duitsland werkt het bureau al voor Borussia Dortmund, Hamburger SV, Hertha BSC en in Frankrijk voor Olympique Lyon en Paris Saint-Germain.

Gemeente
Roland Jurriëns maakte vorige maand al zijn vertrek intern bij de gemeente Utrecht bekend. UCK-lid Sari Klatter gaat in elk geval het komende jaar als plaatsvervangend hoofd leidinggeven aan het Communicatiebureau van de gemeente. Binnen deze afdeling worden de komende maanden flinke bezuinigingen doorgevoerd, met forse inkrimping van het aantal communicatiemedewerkers tot gevolg. Jurriëns was sinds oktober 2008 hoofd Communicatiebureau bij de gemeente Utrecht. Daarvoor werkte hij in diverse leidinggevende communicatiefuncties bij verschillende gemeenten.


Jurriëns: "Werken bij een professionele voetbalclub is voor mij een jongensdroom die uitkomt. In mijn nieuwe baan kan ik al mijn ervaringen van de afgelopen 26 jaar op het gebied van marketing, communicatie, pr en entertainment combineren waardoor de functie past als een (voetbal)schoen. Desalniettemin vind ik het niet makkelijk om afscheid te nemen van een geweldig team zeer betrokken en gedreven communicatie professionals. Ik ben dan ook met deze beslissing niet over één nacht ijs gegaan."

« Terug

Sluiten