Bijeenkomsten, contacten, Utrecht, nieuwe omgeving
Vakantietijd of niet: in de afgelopen maanden zijn er weer nieuwe communicatieprofessionals lid geworden van de Utrechtse Communicatiekring (UCK). De redactie is benieuwd naar wie deze nieuwe leden zijn. Hoe hebben ze van ons gehoord, en wat zijn hun verwachtingen van het lidmaatschap? We spraken er vier.
Miranda Brummel (foto) is senior communicatieadviseur bij VDMMP, een adviesbureau dat zich bezighoudt met communicatie, beleid & onderzoek en trainingen. VDMMP werkt voor opdrachtgevers binnen het veiligheidsdomein. Miranda hoorde regelmatig enthousiaste verhalen van twee collega’s (Alfred van de Pol en Sanne van Wijk) over bijeenkomsten van de UCK. “Ik heb de activiteiten van de UCK een tijd gevolgd via de site, maar nu ik lid ben ontvang ik uitnodigingen per mail. Ik ben tijdens de zomerborrel heel hartelijk ontvangen, en ben met veel mensen in gesprek geraakt. Ik verwacht zo mijn netwerk te verbreden, en om met vakgenoten te kunnen sparren. Wat zijn dilemma’s, en hoe lossen anderen dit op?”
Annemieke Stals, teammanager externe communicatie bij Enexis, kent de UCK via Alies Boers, een kennis van haar. “Ik werk sinds een jaar in Den Bosch en hoop door het UCK- lidmaatschap bij Utrecht betrokken te blijven, vakgenoten te ontmoeten en van hen te horen hoe zij met hun vak omgaan. Welke innovaties en ontwikkelingen zien zij in ons vakgebied? Waar worden zij enthousiast van op communicatiegebied? Dit hoop ik zelf ook terug te geven.”
Krista van den Berg, communicatieadviseur bij UNICEF: “Tijdens het Mediapark Jaarcongres onlangs in Hilversum heeft Koen van Tankeren mij enthousiast gemaakt over de UCK. Mij spraken met name de speciale bijeenkomsten die worden georganiseerd erg aan. Het lijkt mij een goede en leuke manier om jezelf scherp te houden op je eigen vakgebied. Daarnaast verheug ik me er op andere communicatieprofessionals te leren kennen en met hen ervaringen uit te wisselen.”
Online marketeer Berry van Es kreeg een tip van zakelijk partner en UCK-lid Sayna de Voogd. “Zij raadde me aan om lid te worden. Omdat er geen leden zijn met deze specifieke kennis op online marketinggebied zou een lidmaatschap voor mij op zakelijk gebied extra interessant kunnen zijn. Dus ik ga nu netwerken binnen een andere omgeving dan de gebruikelijke. Ik ben benieuwd wat we voor elkaar kunnen betekenen. Spannend.”