Lotte Willemsen en Hans Bouwknegt lector Crossmedia Business HU
Hogeschool Utrecht heeft dr. Lotte Willemsen en dr. Hans Bouwknegt benoemd als lectoren Crossmedia Business. Het lectoraat bestudeert de effectiviteit van crossmediale communicatie en interactie tussen organisaties en gebruikers. Crossmedia staat voor het gebruik van meerdere media (tv, internet, mobiel, evenementen, print, radio et cetera) in de communicatie.
De aandacht van het lectoraat richt zich op de effectiviteit en relevantie van interactieve sociale media en big-data-analyses voor strategisch business-denken. En meer specifiek voor de wijze waarop organisaties van strategie naar tactiek kunnen komen.
Willemsen
Lotte Willemsen komt over van de Amsterdam School of Communication Research (ASCoR) van de Universiteit van Amsterdam, waar zij een aanstelling had als universitair docent. Voor haar promotie onderzocht zij de rol van elektronische ‘word of mouth’ in de relatie tussen consumenten en bedrijven. Voor dit onderzoek ontving zij een Toptalentbeurs van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Naast haar academische werkzaamheden adviseerde zij bedrijven over hun online klantenservice en is zij actief als blogger.
Bouwknegt
Hans Bouwknegt is na zijn studie Film- en Televisiewetenschap wisselend werkzaam geweest in de mediasector en het hoger onderwijs. Zo was hij medeoprichter van enkele digitale mediabedrijven, ontwikkelde hij crossmediaprogramma’s, adviseert hij mediabedrijven op het gebied van data en digitale strategie en werkte hij als docent en lector aan NHTV Breda.
Lees meer over de aanstelling van de nieuwe lectoren op de site van Hogeschool Utrecht