Nieuwe prestigieuze huisstijl voor Logeion
Beroepsvereniging Logeion heeft een nieuwe huisstijl geïntroduceerd. Het woordmerk is in kapitalen gezet en weergegeven in zwart-wit. De kapitalen moeten het belang van Logeion als beroepsvereniging onderschrijven. Het zwart moet macht, stijl, diepgang, kwaliteit, kracht en prestige uitstralen. Wit staat voor zuiver, jeugd, duidelijk, eerlijk, veilig, positief en innovatief.
De nieuwe huisstijl is ontworpen door UCK-lid Michel van de Boogaard van Sabel Communicatie. Naast het zwart/wit beeldmerk worden er in de nieuwe huisstijl vier steunkleuren gebruikt: lilarood, oranje, blauw en groen. In het woordmerk is bij de letter E het middelste dwarsbalkje losgehaald om het als ‘verbindingsstreepje’ symbool te staan voor het verbinden van alle communicatieprofessionals in Nederland.
Nieuw pad
Logeion-voorzitter Ron van der Jagt geeft in een reactie aan dat de nieuwe vormgeving uiting is van een nieuw pad dat Logeion vier jaar geleden is begonnen: “We moesten als organisatie vernieuwen. Als eerste stap hebben we de drie P’s opgesteld: professionalisering, programmering en positionering. Dat zijn onze kernactiviteiten. Wat Logeion doet moet bijdragen aan een sterker vak, een zelfbewuste beroepsgroep en een aantrekkelijke beroepsorganisatie.”
Naast de invoering van de nieuwe huisstijl is ook de website van Logeion verbeterd. Die is onder andere ‘responsive’ gemaakt waardoor de vormgeving zich automatisch aanpast bij het gebruik van een mobiele telefoon of een tablet.