Verhoog het effect van je communicatie-uitingen
Uitingen met meer effect
Als marketing- of communicatieprofessional ben je dagelijks bezig met het ontwikkelen/beoordelen van communicatie-uitingen. Of je nu voor een non-profit organisatie of voor een commerciële organisatie werkt, je wilt dat je uitingen effect hebben. Denk aan het invullen van een formulier op een website of het doorklikken in een nieuwsbrief of online advertentie. Benieuwd hoe je het effect van die uitingen kunt verhogen? Neuromarketing helpt je begrijpen hoe het brein van je doelgroep werkt, zodat je beter kunt inspelen op hun emoties en onbewuste beslissingen.
Meld je nu aan voor deze bijeenkomst ‘Verhoog het effect van je communicatie-uitingen’!
In deze bijeenkomst leer je meer over:
- De basisprincipes van neuromarketing en het herkennen en begrijpen van deze principes.
- Hoe neuromarketing wordt toegepast op bijv. websites, advertenties en in mailings.
- Een aantal eenvoudige neuromarketingtechnieken, zoals het gebruik van kleur, call-to-action elementen en kijkrichting.
- Hoe je dit vervolgens toepast om conversies te verhogen (Denk aan commerciële partijen die iets willen verkopen of aan goede doelen die donaties willen binnen halen) of hoe deze technieken gedrag van een ontvanger kunnen beïnvloeden (Denk aan overheidscampagnes waar men bepaald gedrag wilt vermijden)
- Hoe neuromarketingonderzoek gedaan wordt en wanneer het waardevol kan zijn.
Tijdens deze bijeenkomst maak je op een leuke en informatieve manier kennis met neuromarketing en hoe je dit kunt inzetten in je dagelijkse werk. Aan de hand van praktische voorbeelden kom je te weten hoe technieken in de praktijk werken. Daarnaast leer je meer over wat neuromarketingonderzoek oplevert en waarom het waardevol is.
Tim Zuidgeest van Unravel Research geeft ons deze avond een kijkje in ons brein en laat ons zien hoe we communicatie-uitingen effectiever kunnen maken. Er is voldoende ruimte voor interactie en vragen. Meld je nu aan voor deze bijeenkomst en leer je uitingen effectiever maken!
Over de gastspreker
Tim Zuidgeest is neuromarketing-expert en mede-oprichter van het Utrechtse neuromarketingbureau Unravel Research. Het bedrijf is uitgeroepen tot “Data & Insights Bureau van het Jaar 2023” en het is een van de snelgroeiende bureaus op dit gebied. Unravel kijkt in het brein om communicatie effectiever te maken. Door neuromarketing technologieën te combineren kunnen ze de effectiviteit van o.a. websites en communicatie voorspellen en vergroten. Daarnaast werkt het bureau samen met Universiteit Tilburg om het consumer neuroscience veld verder te brengen. Tim deelt graag zijn kennis en is een enthousiaste spreker.
Programma
19:30 – 20:00 uur Inloop met koffie en thee
20.00 – 21.30 uur Bijeenkomst ‘Verhoog het effect van je communicatie-uiting’ met ruimte voor interactie
21.30 – 22.00 uur Napraten met een drankje
Locatie
Deze UCK-bijeenkomst vindt plaats bij: Café Florin, Nobelstraat 2 Utrecht (zaal boven)
Aanmelden
Aanmelden kan op onze website. Deelname is alleen mogelijk voor UCK-leden die vooraf zijn aangemeld. Aanmelden kan tot en met ma 28 okt. Er is beperkt plaats, dus meld je alleen aan als je zeker weet dat je komt en geen plaats blokkeert voor andere geïnteresseerden. No-show stellen we niet op prijs en wordt door ons geregistreerd.
Introducés
Ben je (nog) geen lid van het UCK en wil je als introducé bij deze bijeenkomst aanwezig zijn, stuur dan een e-mail met jouw verzoek naar info@communicatiekring.nl. Drie dagen voor de bijeenkomst laten we je weten of er ruimte voor je is. Leden van UCK gaan voor bij deelname. Vanzelfsprekend kun je ook lid worden van het UCK en je vervolgens als lid aanmelden voor deze bijeenkomst.