Over UCK Online: Hoe communiceer je met Generatie-Z?

UCK Online: Hoe communiceer je met Generatie-Z?

Hoe communiceer je met Generatie Z?

Do’s & don'ts voor het bereiken van jongeren

Ruim 2 miljoen Nederlanders zijn tussen de 10 en 25 jaar, bijna 15% van de hele bevolking. Deze groep jongeren – Generatie Z – heeft nooit een wereld zonder mobiele telefoons, internet of Google gekend. Het gebruik van social media is voor hen vanzelfsprekend.

Hoe communiceer je met de jongeren van nu? Waarin verschilt de Generatie Z van de Stille generatie, Generatie X en de Millennials? Wat is er zo bijzonder aan hun brein en wat betekent dat als je hen wil bereiken? En wat vinden jongeren er eigenlijk zelf van?

De gasten

In de studio spreekt presentator Raymond de Jong met vier studiogasten.

Yvonne van Sark is adviseur en partner bij YoungWorks, hét adviesbureau voor jongerencommunicatie. Ook is ze de auteur van de klassieker Puberbrein Binnenstebuiten. Hoe werkt het puberbrein en wat betekent dat voor de manier om met de generatie-Z te communiceren?

Justine Feitsma is sinds oktober 2020 voorzitter van jongerenvakbond CNV jongeren. Feitsma gaat zich de komende jaren sterk maken voor de coronageneratie. ‘Jongeren worden keihard geraakt door de coronacrisis: geen stageplek of baan kunnen vinden’. Hoe kijken jongeren aan tegen hun eigen leven? En wat betekent dat voor de communicatie met jongeren?

Nina Akollo is communicatieadviseur bij NJR, de Nationale Jeugdraad in Utrecht. ‘De kunst van communicatie zie ik als bruggen bouwen tussen mens en merk. Je laten horen en gehoord worden. Waarom jongeren? Omdat wij lekker no-nonsense zijn, duidelijke passie + visie hebben voor een betere wereld en houden van een goede dosis humor. Daarnaast zijn memes en GIFs mijn liefdestalen.’

Loubna el Boujoufi kwam vorig jaar als marketeer binnen bij TivoliVredenburg en werkt inmiddels mee aan de programmering. Van haar vorige werkgever Cultuurhuis Kanaleneiland nam ze een vernieuwende communicatiestrategie mee. Ze gaat de wijk in om te horen welke muzikanten hot zijn bij jongeren en betrekt jongeren van stichting JoU als host in Tivoli Vredenburg. Die werkwijze helpt TivoliVredenburg een podium voor alle Utrechters te zijn.

Ook vertellen UCK-leden in filmpjes over de vraag: wat doe jij juist wel of niet in de communicatie met jongeren? Kijk live en chat mee via onze chatmaster Rogier van den Berg.

Programma
19.45u: Thuisplek reserveren en je drankje en versnaperingen klaarzetten
19.50u: Alvast inloggen op ons platform (de link krijg je via een herinneringsmail als je bent aangemeld)
20.00u: Start online uitzending UCK
21.00u: Einde uitzending
21.00u: Naborrelen via ZOOM (de link krijg je via de herinneringsmail nadat je bent aangemeld)

Vragen stellen

Wanneer je je aanmeldt voor dit programma, krijg je van ons in je herinneringsmail een link naar het platform waar je het programma op woensdag 25 november 2020 kunt volgen. Je vult dan je naam en e-mailadres in. Daarmee kun je dan ook vragen stellen tijdens de uitzending.

Naborrelen

Na afloop van de live online uitzending gaan we naborrelen. We nodigen je dan uit om naar de ZOOM-app te gaan. Je krijgt ook hiervoor nog een link in de herinneringsmail die je voor de online uitzending krijgt. Ook vanuit de studio doen we mee en reageren we op vragen of vertellen we wat er ‘achter de schermen’ gebeurt.

Aanmelden
Aanmelden kan hier op deze website, zie blokje rechts. Deelname is mogelijk voor UCK-leden, mits vooraf aangemeld. Er is maar beperkt plaats, dus meld je alleen aan als je zeker weet dat je komt en geen plaatsen blokkeert voor andere geïnteresseerden. No show stellen we niet op prijs en wordt door ons geregistreerd.

Introducés
De UCK heeft nieuw beleid voor het toelaten van introducés. Wil je als introducé aan deze bijeenkomst meedoen, stuur dan een mailtje met jouw verzoek naar info@communicatiekring.nl. Vier dagen voor de bijeenkomst laten we je dan weten of er ruimte voor je is (leden van de UCK gaan in principe voor bij de aanmelding).

Sluiten