Op het station is meer te halen dan de trein!
Stations van wereldklasse is een van de strategische thema’s van NS. Op zijn minst bijzonder, omdat je bij NS al snel denkt aan de geel blauwe vervoerder, diverse commercials, en misschien ook wel aan volle treinen. NS is echter niet alleen een treinvervoerder. NS Stations, een dochteronderneming, is samen met ProRail eigenaar van de stations in Nederland.
De oplevering en opening van station Utrecht Centraal is achter de rug. Het was een bijzondere dag met veel positieve media-exposure en trending topic op social media. Een mooi resultaat na zes jaar stevig verbouwen en veel aandacht en inzet op klantbeleving en communicatie. Naast Utrecht Centraal zijn ook Breda, Den Haag Centraal, Arnhem Centraal en Rotterdam Centraal opgeleverd evenals kleinere stations als Delft, Harderwijk en Alkmaar. De vraag is hoe nu verder, wat worden de verhalen van de (grotere) stations in Nederland?
Deze avond vertellen communicatieprofessionals Arnica van den Hoorn en Loes Claassen van Communicatie NS Stations over de plek van stations in de beleving van reizigers. Aan de hand van de customer journey van reizigers gaan ze in op vragen als ‘Welke bijdrage kan een station leveren aan de klanttevredenheid en de reputatie van NS? Hoe ga je de stations framen als een plek waar meer te halen is dan de trein?’ Als voorbeeld licht Loes vervolgens station Amsterdam Centraal uit.
Met deze bagage in de rugzak kijken we vervolgens in een interactieve sessie met Arnica, Loes en Monique van Hezewijk naar wat dit betekent voor station Utrecht Centraal. We dagen je uit om ook jouw input te geven voor de positionering van dit station!
Programma
19.30 - 20.00 Ontvangst en koffie
20.00 -21.00 Arnica van den Hoorn en Loes Claassen: Op het station is meer te halen dan de trein
21.00 - 21.30 Brainstorm Wat betekent dit voor Utrecht Centraal (drie groepjes)
21.30 - 22.00 Afsluiting en borrel.
Locatie
Deze UCK-bijeenkomst vindt plaats bij in Meeting Plaza Utrecht, Godebaldkwartier 20, kijk hier voor de routebeschrijving.
Met opzet hebben we een locatie gekozen bij het station want we zijn ook benieuwd naar jouw customer journey. Kijk alvast eens om je heen! Reis jij (vaker) met de trein? Welke voorzieningen vind je het meest aantrekkelijk op Utrecht Centraal? Zie je onderdelen die in jouw ogen waarde toevoegen aan de beleving op het station? We horen graag je waarnemingen op deze avond!
Aanmelden
Aanmelden kan hier op deze website, zie blokje rechts. Deelname is mogelijk voor UCK-leden, mits vooraf aangemeld. Er is maar beperkt plaats, dus meld je alleen aan als je zeker weet dat je komt en geen plaatsen blokkeert voor andere geïnteresseerden. No show stellen we niet op prijs en wordt door ons geregistreerd.
Introducés
De UCK heeft nieuw beleid voor het toelaten van introducés. Wil je als introducé aan deze bijeenkomst meedoen, stuur dan een mailtje met jouw verzoek naar info@communicatiekring.nl. Vier dagen voor de bijeenkomst laten we je dan weten of er ruimte voor je is (leden van de UCK gaan in principe voor bij de aanmelding).