Workshop LEGO Serious Play
Benieuwd hoe je LEGO in kunt zetten bij het ontwikkelen van een communicatiestrategie? Kom 30 maart naar de LEGO-proeverij bij Maatschap voor Communicatie. De workshop wordt begeleid door Michel Cloosterman (een van de tien 'LEGO-masters' ter wereld) en drie LEGO-facilitatoren: Eefje Nienhuis, Charlotte Bosveld en Marcel Bruinstroop.
In de jaren '90 liep de verkoop van LEGO drastisch terug: kinderen begonnen anders te spelen onder invloed van de computer. LEGO worstelde met de vraag hoe ze weer aansluiting bij de doelgroep konden vinden. Samen met zwitserse organisatiekundigden ontwikkelden ze een methode om met deze complexe vraag aan de slag te gaan. Twee uitgangspunten staan in de methode centraal: er zijn meerdere antwoorden mogelijk en het meest robuuste antwoord wordt alleen gevonden dankzij 100% participatie van de deelnemers.
De methode LEGO Serious Play heeft ondertussen de wereld veroverd. Voor complexe vragen, van strategie-ontwikkeling, tot stakeholderanalyse, tot het uitwerken van scenario's en teamontwikkeling: deelnemers ontdekken en toetsen verschillende antwoorden tot ze tot het meest robuuste antwoord komen.
Locatie
Deze UCK-bijeenkomst vindt plaats bij het Utrechtse communicatiebureau Maatschap voor Communicatie aan de Arthur van Schendelstraat 650 (in HNK).
Aanmelden
Aanmelden kan hier op deze website, zie blokje rechts. Deelname is mogelijk voor UCK-leden, mits vooraf aangemeld. Er is maar beperkt plaats, dus meld je alleen aan als je zeker weet dat je komt en geen plaatsen blokkeert voor andere geïnteresseerden. No show stellen we niet op prijs en wordt door ons geregistreerd.
Introducés
De UCK heeft nieuw beleid voor het toelaten van introducés. Wil je als introducé aan deze bijeenkomst meedoen, stuur dan een mailtje met jouw verzoek naar info@communicatiekring.nl. Vier dagen voor de bijeenkomst laten we je dan weten of er ruimte voor je is (leden van de UCK gaan in principe voor bij de aanmelding).