Webinars voor Interne Communicatie: do’s en dont’s
Hoe zet je het fenomeen webinar doeltreffend in als instrument in je interne communicatiemix? En hoe kun je met beperkte middelen webinars ontwikkelen en produceren van hoog en professioneel niveau? Hoe zorg je voor meer binding met je doelgroep en hoe vergroot je het aantal kijkers? Allemaal vragen waarop je een antwoord krijgt tijdens de UCK-themabijeenkomst ‘Webinars voor Interne Communicatie: do’s en dont’s’ op donderdagavond 10 maart aanstaande vanaf 19.30 uur.
Het Nieuwe Werken is inmiddels ingeburgerd. Op afstand en op je eigen tijd werken is bij veel bedrijven al heel normaal. Naast de vele voordelen, is er ook een nadeel. Medewerkers voelen zich vanuit huis of hun flexplek minder betrokken bij de organisatie. Maar ook in bedrijven of instellingen waar op afstand werken nog niet gebeurt, wordt het steeds lastiger om mensen ‘in een zaaltje’ bij elkaar te krijgen, simpelweg vanwege volle agenda’s. Steeds meer organisaties omarmen daarom de inzet van een webinar (online seminar) via internet.
In deze bijeenkomst hebben we twee experts uitgenodigd die je tips & tricks geven hoe je effectief je medewerkers via een webinar kunt betrekken bij communicatieboodschappen. Ook hoor je ervaringen en onderzoeksresultaten UCK-lid Raymond de Jong presenteert zijn zeven ‘learnings’ uit de webinars die hij als interim specialist produceerde bij zijn opdrachtgever Rijkswaterstaat.
Informatie over de externe sprekers:
Henk Jacobs is merk- en communicatiestrateeg bij Scripta Communicatie. Henk blogt, geeft lezingen en gastcolleges over contentmarketing en is voorzitter en curator van de Leerstoel Contentmarketing van de UvA. In 25 jaar strategie, concepting en onderzoek zag hij de communicatie veranderen van lineair, zender, tekstgericht naar multichannel, video en interactief. Interne communicatie beweegt zich hierin naar zijn smaak te traag, houdt te veel vast aan klassiek mediadenken en dreigt de aansluiting te missen met de flexwerkende, actief communicerende medewerker. Hoogste tijd om social media, online video en directe interactie een structurele plek te geven in de interne communicatie.
Olaf Lawermanis auteur van verschillende publicaties op het gebied van webinars. In Nederland mag hij zich - als 'webinar goeroe' - een pionier noemen. Zo heeft Olaf het eBook ‘Het Grote Webinar Handboek’ geschreven en publiceert hij regelmatig artikelen op blogsites als Marketingfacts en marketingonline.nl. Olaf volgt continu alle internationale trends, onderzoeken en ontwikkelingen op het gebied van webinars. Olaf is eigenaar en medeoprichter van Company Webcast en de website webinar.nl.
In deze bijeenkomst ervaar je:
- De laatste trends en ontwikkelingen in het gebruik van webinars voor interne communicatie;
- Op welke wijze andere organisaties webinars inzetten;
- Welke bijeenkomsten, thema’s en boodschappen zich goed lenen voor webinars;
- De belangrijkste tips voor een succesvol intern webinar.
Je krijgt volop de gelegenheid om al je vragen te stellen aan de experts.
Programma
19.30 Inloop met koffie en thee
20.00 Interactieve presentaties van de sprekers: Henk Jacobs, Olaf Lawerman en Raymond de Jong
21.00 Discussie en vragen
21.15 Afsluitende borrel
22.00 Einde bijeenkomst
Locatie
Deze UCK-bijeenkomst vindt plaats op donderdagavond 10 maart 2016 in het vergadercentrum van Regardz/La Vie, Lange Viestraat 351 in Utrecht. Een routebeschrijving vind je hier.
Aanmelden
Aanmelden kan via de UCK-site (eerst inloggen). Meld je alleen aan als je zeker weet dat je aanwezig kunt zijn. Bij aanmelding houden we rekening met je komst, no-show stellen we niet op prijs en wordt door ons geregistreerd.
Introducés
De UCK heeft nieuw beleid voor het toelaten van introducés. Bent u nog geen lid, maar wel geïnteresseerd in de UCK? Vul dan dit registratieformulier in. We laten het u weten wanneer u wordt toegelaten.