Hoe gebruik je WhatsApp voor klantencontact? (extra bijeenkomst)
Laagdrempelig, persoonlijk en efficiënt. Steeds meer bedrijven en organisaties gebruiken WhatsApp voor onderhouden van hun klantcontact, of als content- en nieuwsservice. Pioniers als NRCQ, Coolblue, Essent, Gemeente Terneuzen zijn er al volop mee aan het experimenteren. En wat blijkt: met dit nieuwe kanaal behalen ze hoge klanttevredenheid-scores. Maar het gebruik van WhatsApp kent ook beperkingen en andere aandachtspunten. Op woensdag 13 mei aanstaande hoor je er meer over in een UCK-bijeenkomst.
Herhaling van de bijeenkomst op 2 april. Lees hier het Twitter-verslag: "Een geslaagde bijeenkomst", "handig" en "inspirerende voorbeelden".
In deze themabijeenkomst zet Jordi Koppenhol van het Utrechtse digitale communicatiebureau Greenberry voor ons de recente ontwikkelingen op een rij op het gebied van instant messaging services en applicaties. Wat zijn de mogelijkheden, beperkingen en kansen van deze applicaties wanneer deze worden ingezet als content- en nieuwsservice of als klantcontacttool? Daarbij heeft hij voor ons een aantal inspirerende nationale en internationale cases in petto.
Eén van de bedrijven die Whatsapp kort geleden aan zijn contactmogelijkheden heeft toegevoegd, is luchtvaartmaatschappij Transavia. Het aanbieden van service op WhatsApp past in de nieuwe strategie van Transavia, waarbij digitale dienstverlening een grotere rol speelt. De luchtvaartmaatschappij wil zich daarnaast ook meer op de zakelijke reiziger gaan richten. Reizigers die vragen hebben over onder meer online inchecken en over de voorwaarden omtrent hand- en ruimbagage, kunnen deze via de berichtendienst stellen. Webcare manager Jerry Downing vertelt ons over de aanpak en de eerste ervaringen met dit contactkanaal.
Ben jij ook benieuwd naar de ervaringen van deze pioniers, meld je dan aan voor deze UCK-bijeenkomst via de link hieronder. Deze vindt plaats in Seats2Meet Utrecht (adres: Moreelsepark 65, 3511 EP Utrecht).
We houden het aantal deelnemers aan deze bijeenkomst beperkt, zodat er ruimte is om op vragen en ervaringen in te kunnen gaan. Aanmelding is vooralsnog alleen mogelijk voor UCK-leden.
Programma:
19.30u Inloop met koffie en thee
20.00u Jordi Koppenhol van Greenberry over het gebruik van WhatsApp voor marketing
20.45u Jerry Downing van Transavia over de eerste ervaringen met WhatsApp binnen webcare
21.30u Napraten bij netwerkborrel
22.00u Einde
No-show
Meld je alleen aan voor deze activiteit als je weet dat je ook aanwezig zult zijn. Bedenk dat je anders aanmelding voor anderen blokkeert en je onnodig voor extra organisatiekosten zorgt! No-show wordt door ons niet gewaardeerd en daarom geregistreerd. Dat geldt ook voor afmelding op het laatste moment!