Over Masterclass SEA en SEO - extra bijeenkomst

Masterclass SEA en SEO - extra bijeenkomst

De wereld van online vindbaarheid en marketing is groot, onduidelijk en lastig in te zetten. Tenminste, zonder de juiste kennis. Hoe begin je op de juiste manier met je online aanpak zodat je doelgroepen worden bereikt? Hoe weet je welke stappen je wel en niet moet nemen? 



Edwin Bron van het Utrechtse online marketingbureau ZEO heeft eerder dit jaar tijdens de bijeenkomst Zoekmachineoptimalisatie en Toptaken al een tipje van de sluier gelicht over dit onderwerp. Tijdens de masterclass wordt de basis van online marketing uitgelegd en zal worden ingegaan op de belangrijkste succesfactoren van Search Engine Advertising (SEA, voornamelijk via Google AdWords). Vanuit SEA zal een mooi bruggetje worden geslagen naar Search Engine Optimization (SEO). Na deze masterclass ga je naar huis met een goede basis én inhoudelijke specialistische kennis over SEA en SEO.

In het eerste deel van de bijeenkomst wordt SEA toegelicht. SEA begint met een strategisch overleg waarin het online marketingbureau met een klant samen gaat sparren over de mogelijkheden. Google AdWords is in veel gevallen de vervolgstap: je genereert snel statistieken waarop je het plan van aanpak eventueel kunt aanpassen, waarmee je jouw website of shop kunt verbeteren én waarmee je inzicht krijgt in welke woorden voor jouw doelgroep de belangrijkste zijn. Hoe zet je een campagne op de juiste manier op en wat komt er allemaal bij kijken? Voor SEO ofwel organische vindbaarheid zijn drie hoofdelementen van toepassing: techniek, content, linkmanagement. De belangrijkste technische elementen komen aan bod waarna wordt toegelicht hoe je de data uit AdWords en Google analytics kunt gebruiken om tot een goede zoekwoordselectie te komen waarop je de content gaat aanpassen en schrijven. Tot slot krijg je ook tips mee omtrent het linkmanagement, de laatste stap naar SEO succes.

Deze masterclass is goed te volgen wanneer je nog weinig of geen kennis van SEA en SEO hebt, maar is de inhoud ook interessant genoeg voor mensen met kennis. Mis deze sessie niet en schrijf je direct in want er zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.



Nb. Een zelfde bijeenkomst vindt plaats op 25 november. Vanwege de grote belangstelling voor dit onderwerp wordt deze tweede sessie georganiseerd.

Programma

18.00 uur  inloop met sandwiches en soep

18.30 uur  Search Engine Advertising (SEA)

20.00 uur  Search Engine Optimization (SEO)

21.30 uur  afsluitende borrel

Locatie
Deze UCK-bijeenkomst vindt plaats op dinsdagavond 9 december in Meeting Plaza, Godebaldkwartier 20 (in Hoog Catharijne bij ABN/Amro), Utrecht.



Kosten en aanmelden
De kosten voor deelname aan de masterclass bedragen 15 euro. Deelname is alleen mogelijk voor UCK-leden, mits vooraf aangemeld via onze site. Meld je alleen aan als je zeker weet dat je aanwezig kunt zijn; no-show stellen we niet op prijs en wordt door ons geregistreerd!

Sluiten