Samen bouwen aan het merk Utrecht?
Hoe kan er door verschillende partijen in de stad worden gewerkt aan een sterk merk voor Utrecht en wat levert dit op? Over deze vraag organiseert de UCK een debat op maandag 28 februari in het Academiegebouw. Deelnemers aan het debat zijn Cor Jansen (nu directeur communicatie & marketing Universiteit Utrecht en tot eind 2010 directeur marketing & communicatie bij Hogeschool Utrecht), Ward Rennen (directeur Stichting Utrechts Museumkwartier en auteur van het proefschrift 'CityEvents' over citymarketing), Jo de Viet (programmadirecteur Stadspromotie Utrecht) en Vincent Pijpers (manager communications Rabobank). Meld je nu aan!
Begin 2010 werd bekendgemaakt dat Utrecht een intensief citymarketingbeleid ging starten om de stad beter te positioneren en te profileren als stad van kennis en cultuur in binnen- en buitenland. Dit na ruim een jaar achter de schermen gewerkt te hebben aan dit beleid en het nieuwe beeldmerk. Maar nu, op het moment dat de vruchten van deze inspanningen geplukt kunnen worden, zorgt de economische crisis ervoor dat de budgetten voor marketingcommunicatie bij de diverse organisaties die bijdragen aan de profilering van de stad steeds kleiner worden.
Hierdoor wordt het nog belangrijker dan voorheen om creatief te zoeken naar kansen, nieuwe samenwerkingsverbanden, out-of-the-box-oplossingen en slimme marketingtechnieken om het merk Utrecht te laden. Ook wordt het belangrijker om inzichtelijk te maken wat deze investering oplevert. Daarom organiseert de Utrechtse Communicatiekring hierover een debat. Met deelnemers die dit onderwerp vanuit verschillende invalshoeken belichten. En een discussie waarin centraal staat hoe jij en de verschillende organisaties en merken in Utrecht kunnen bijdragen aan de merkwaarde van de stad. Gespreksleider is Miriam Brouwer. Zij is als citymarketingspecialist werkzaam bij Berenschot.
Programma
19.30 – 20.00 uur: Inloop en ontvangst met koffie en thee
20.00 – 20.15 uur: Aftrap en inleiding op het debat door Miriam Brouwer
20.15 – 21.30 uur: Debat met de vier panelleden en overige aanwezigen in de zaal
21.30 – 22.30 uur: Netwerkborrel en napraten
Locatie
Academiegebouw van de Universiteit Utrecht, Domplein 29 (Senaatszaal)
Aanmelden
Meld je aan via onderstaande button, uiterlijk 25 februari. Let op: aanmelden kan alleen als je eerst inlogt! (zie invulveld rechtsbovenin scherm). Ook introducees van leden zijn van harte welkom, mits van tevoren aangemeld.
Zelf leuke ideeën?
Wat zou je willen weten van de panelleden over dit onderwerp? Welke stelling zou je ze willen voorleggen? Wij zijn er benieuwd naar! Deelnemers aan deze bijeenkomst worden daarom van harte uitgenodigd om hun input voor de bijeenkomst te mailen. Via LinkedIn of via info@communicatiekring.nl o.v.v. bijeenkomst citymarketing.