Over Hoe kan communicatie zorgen voor soepele klantprocessen?

Hoe kan communicatie zorgen voor soepele klantprocessen?

Als communicatieprofessionals richten we ons vaak op websites, brochures, leaflets, bedrijfsbladen, jaarverslagen en nieuwsbrieven. Maar voor klanten bepalen vaak juist de meest basale communicatiemiddelen het beeld van de organisatie. Bijvoorbeeld een goede e-mail of brief als antwoord op een vraag, of een begrijpelijk formulier. Het is geen sexy tak van sport, maar veel organisaties hebben al grote successen geboekt door deze basale communicatie te verbeteren. Hierover gaat de UCK masterclass op woensdag 19 mei. Meld je snel aan!

Het wordt een interactieve avond met veel praktische tips en praktijkvoorbeelden. In drie korte en krachtige presentaties maken Pauline Smabers (Pioen communicatie), Raoul Zonnenberg (Zon-E en Belastingdienst) en Ivo d’Haens (Effectief Communicatie) je wegwijs in de wereld van de administratieve brieven, e-mails, formulieren en alles wat er verder nog komt kijken bij effectieve klantcommunicatie. Robbert Jan Sabel (Sabel Communicatie) leidt de avond in goede banen.

Ze gaan ondermeer in op de volgende vragen: Wat zijn mogelijke besparingen bij de verbetering van de klantcommunicatie? Waarom slagen veel organisaties er niet in hun klantcommunicatie blijvend te verbeteren? Hoe krijg ik mijn MT en mijn collega’s mee in de verandering naar begrijpelijke teksten en formulieren? Hoe maak ik de resultaten van verbeterde klantcommunicatie inzichtelijk?

Waarom is dit onderwerp actueel?
Adviesbureau Boer&Croon en NRC Focus hebben begin dit jaar een onderzoek gehouden onder bestuurders van Nederlandse ondernemingen met meer dan 50 miljoen euro aan omzet. Aan het onderzoek namen 738 bestuurders deel. De drie belangrijkste strategische prioriteiten die zij zien zijn: klanten, operational excellence en kwaliteit. Ook in 2009 vormden deze prioriteiten de top drie. Het aanscherpen van de communicatie rondom klantprocessen draagt heel tastbaar bij aan deze drie prioriteiten. Daarnaast sluit deze aanpak aan bij de Europese ontwikkeling om transparant te communiceren in heldere taal (B1-niveau). Toch slagen maar weinig organisaties erin om hun klantcommunicatie op een hoog niveau te brengen en te houden. Lukt dat wel, dan versterkt dat het merk. Denk bijvoorbeeld aan Interpolis, Rabobank of de Belastingdienst. In deze masterclass gaan we op zoek naar het geheim van blijvende verbetering van klantcommunicatie.

Programma
19.30 uur: inloop met koffie en thee
20.00 uur - 21.30 uur: masterclass
21.30 – 22.30 uur: borrel

Locatie
De bijeenkomst vindt plaats bij Kargadoor, Oudegracht 36.

Aanmelden 
Dat kan via onderstaande button. In eerste instantie was aanmelding alleen mogelijk voor leden. Sinds 7 mei staat aanmelding ook open voor introducés!

 

Sluiten