Over De kracht van relatiemedia

De kracht van relatiemedia

Volgeboekt! Inschrijving gesloten! Wie komt er niet dagelijks mee in aanraking? Ruim 11.500 externe relatiemagazines, ledenbladen en sponsored media zijn er in Nederland. Belangrijkste doelgroepen zijn klanten en zakelijke relaties, de helft van de bladen gaat ook naar het eigen personeel. Op donderdag 11 oktober staan we bij de UCK met specialisten uit het veld stil bij het geheim achter de succesformules!

Circa 15% van het totale communicatiebudget van organisaties in Nederland (excl. personeelskosten) wordt uitgegeven aan bedrijfsbladen; ruim 87% van bedrijven met relatiemedia roept hulp van buiten in bij het maken van hun blad.

Relatiemedia zijn blijkbaar instrumenten die volop renderen. Wat is de kracht van relatiemedia en hoe kun je er voor zorgen dat je die communicatiepower ook volledig benut? Sak van de Boom, zelfstandig adviseur en auteur van het Handboek relatiemedia is helemaal bevlogen van dit medium. In de dagelijkse weblog www.sakvandenboom.nl houdt hij Nederland scherp met nieuws, cases en weetjes over relatiemedia. Hij zal ons de trends wat betreft relatiemedia uit de doeken doen.

Prof. dr. Edith Smit aanvaardde op 27 september haar bijzondere leerstoel Customer media aan de Universiteit van Amsterdam (www.leerstoelcustomermedia.nl) . Het motto van haar inaugurele rede is 'Verbinding, interne en externe relatiemedia als verbinding tussen mens en organisatie.' Naar relatiemedia is nog weinig wetenschappelijk onderzoek gedaan. De bijzonder hoogleraar vertelt over het belang van wetenschappelijk onderzoek en de resultaten van haar onderzoek.
Als praktijkcase reizen we mee met de ervaringen van de NS. Susan Vugts is bladmanager van Spoor. Dit succesvolle relatiemagazine van de NS met een oplage van 1,3 miljoen exemplaren is onlangs gerestyled. Waarop baseert zij en haar team de keuzes voor de nieuwe versie van Spoor?

De bijeenkomst is donderdagavond 11 oktober aanstaande in het hartje van Utrecht bij LOKV, Ganzenmarkt 6 (Naast Theater Kikker en aan de zijkant van het Stadhuis).

Programma:
19.30u Ontvangst met koffie en thee
20.00u Aanvang programma
21.30u Afsluitende netwerkborrel

Aanmelden via het formulier op deze site. Introducees zijn welkom mits aangemeld met volledige gegevens. Het UCK-bestuur gaat er vanuit dat introducees die een tweede keer komen, zich aanmelden als nieuw UCK-lid.

John Smeets en Jac Janssen
Namens de programmacommissie van de UCK

 

Sluiten